نحوه تولید مهره به روش فورج گرم

بر خلاف پیچ ها که برای تولید آنها از روش فورج سرد استفاده شد مهره ها به روش فورج گرم تولید می شوند. بدین ترتیب که مفتولها پس از آماده سازی در قطعه های کوچکی به نام اسلاگ برش می خورند. سپس این اسلاگ ها تا دمای شکل گیری که در واقع دمای پلاسمای آنهاست یعنی 1200 درجه سانتی گراد گرم می شوند. سپس چکش های هیدرولیکی با ضربه اسلاگ ها را به شکل شش گوش در می آورند و حفره درون مهره نیز با پرس ایجاد میشود. سپس یک قلاویز به داخل مهره ها رانده میشود تا دنده های مهره را شکل دهد.مرحله قلاویز کاری به همراه خنک سازی روغن انجام میشود.

مرحله سخت کاری حرارتی پیچ و مهره ها

در این مرحله پیچ و مهره ها از نظر شکل ظاهری مراحل تولید را بطور کامل سپری کرده اند. اما هنوز مقاومت و سختی مناسبی برای کار ندارند. از این رو نیاز به عملیات حرارتی دارند. عملیات حرارتی پیچ و مهره ها در چند مرحله انجام می گیرد.

ابتدا پیچ و مهره ها در کوره و در دمای 870 درجه به مدت یک ساعت حرارت می بینند این پروسه به آنها استحکام مورد نظر را می دهد.

سپس مرحله خنک کاری در روغن خنک به مدت 5 دقیقه ساختار داخلی فولاد را منسجم می کند. در این مرحله پیچ و مهره بسیار سخت شده اند اما ترد و شکننده اند.

بار دیگر پیچ و مهره ها را در کوره برای یک ساعت حرارت می دهند. این پروسه تردی و شکنندگی آنها از بین می برد در حین اینکه سختی آنها حفظ میشود.